Delo od doma

Piše: Zavod Primorske Podjetnice

DELO OD DOMA

Trenutna situacija s Korona virusom je mnoge podjetnike in njihova podjetja prisilila, da svojim zaposlenim uredijo delo od doma. Tudi pri nekaterih samozaposlenih je bila potrebna hitra prilagoditev na delo izključno od doma.

Delo od doma ima veliko prednosti tako za zaposlenega kot tudi za delodajalca. Kljub temu, prehod na domače delovno okolje, nekaterim predstavlja težavo.

Zato vam v nadaljevanju podajamo nekaj kratkih predlogov, kako se čim lažje in hitreje navaditi na delo do doma.

TEHNIČNA PRIPRAVA NA DELO OD DOMA

Preden začnete delo od doma, se posvetujte z IT oddelkom svojega podjetja ali ste opremljeni z vsem kar potrebujete. Navadno so to prenosni računalniki, internetna povezava doma, varna povezava do službenih programov, slušalke, mikrofon, vsi dostopi preko zunanje mreže, vpn, dostopi do programov, ki jih potrebujete, itd.

Zelo pomembno je, da imate na voljo vse komunikacijske kanale, ki jih uporabljate v podjetju za hitro komuniciranje (razni chati, Skype, Google Hangouts). Prepričajte se kako delajo in kateri je najboljši za vas in vaše sodelavce.

DELOVNI PROSTOR DOMA

Če je le možno, si delovni prostor uredite ločeno od glavnih bivalnih prostorov. Idealna je ločena pisarna, oziroma kabinet v stanovanju ali hiši. V kolikor to ni mogoče, naj bo v oddaljenem kotu dnevne sobe ali kuhinje.

Delovnega prostora si nikoli ne uredite v spalnici.

Poskrbite, da imate primerno delovno mizo in udoben delovni stol, ter primerno svetlobo.

DELOVNI DAN DOMA

Kljub temu, da delate od doma, naj jutranja rutina ostane enaka. Zbudite se ob isti uri, popijte svojo kavo, privoščite si zajtrk in se oblecite.

Ni potrebno, da nosite poslovna oblačila. Pomembno je, da ne ostanete v pižami.

PLANIRANJE DELOVNEGA DNEVA

Samodisciplina pri delu doma je ena najbolj pomembnih, a hkrati dokaj zahtevna veščina, ki je potrebna pri delu od doma. V veliko pomoč vam bo, da si  vnaprej določite dnevne naloge in cilje.

Uporabite lahko, na primer, SMART pristop – prepričajte se, da seznam opravil vključuje naloge, ki so specifične, merljive in dosegljive, realne in časovno omejene.

Ena od tehnik za dobro produktivnost od doma je, da na 25 minut dela opravite 5 minutne intervale/odmore.

Nekateri prisegajo na 45 minut dela in 5 minutne premore. Drugi si prilagodijo delo, kot so ga imeli v službi.

Izberite način, ki bo vam najbolj ustrezal.

ODPRAVITE MOTEČE FAKTORJE

Med samim delom izklopite vse moteče faktorje, ki jih ne potrebujete za delo. Npr. socialna omrežja, osebni telefon, itd.

Ja, tudi družinski člani so lahko moteči faktorji in tudi z njimi morate vzpostaviti meje. Razložite jim, da je to vaš delovni prostor, in da v določnem časovnem obdobju niste dosegljivi, razen za nujne primere.

NAVADE MED DELOVNIM ČASOM

Poskusite obdržati iste navade, ki ste jih imeli na delovnem mestu. Odmori, wc, pitje vode, malica, kosilo, čas začetka in čas konca delovnega dne.

KONEC DELOVNEGA DNE

Konec delovnega dne pomeni, da ste z delom za tisti dan zaključili. Zaprite programe, izklopite računalnik.

Ne prelagajte stvari na večer pod pretvezo  „saj delam doma“.

S tem lahko kaj hitro zabrišete meje med službenim in privatnim časom.

Z delom od doma prihranite čas, ki ga sicer namenite poti na delo. Svetujemo, da ga ne namenite službi, temveč ga izkoristite sebi v prid (nov hobi, branje, aktivnosti z družino, itd).