Umetnost mirovanja

UMETNOST MIROVANJA

Piše: Anja Sterle, naturopatinja

Pravijo, da je v življenju pomembno vedeti, kdaj nekaj začeti, še bolj pomembno pa je vedeti, kdaj nekaj zaključiti. In potem je tukaj še čakanje na pravi trenutek, ali mirovanje. Tako kot v naravi, fazi delovanja, sledi faza mirovanja. Za kaj takega pa moramo biti fleksibilni, prilagodljivi in to je z vidika Daoistov najboljša strategija.

Umetnost mirovanja! Zakaj umetnost? Ker je mirovati težje, kot nenehno nekaj početi! In, ker živimo v svetu nenehnih distrakcij in hitenja, je prakticiranje mirovanja za tistega, ki se zanj vseeno odloči, veliko napornejše, kot je v resnici. In tudi zato, ker nam notranji glas ne da miru, preganja nas k cilju, dokazovanju, k vedno večji produktivnosti, pridnosti (ah ti naši vzorci)… 

In sedaj imamo, kot kaže, veliko pogojev, da lahko poskusimo, ali bolje, prav potisnjeni smo bili v to!

Mirovanje je namenski korak nazaj, s katerim utišamo zunanji svet, da se lahko potopimo vase ali v sedanji trenutek. To nikakor ne pomeni, da se umikamo svojim občutjem, ki nas prevevajo, ali da si zakrivamo oči in se ne želimo soočiti s situacijo, v kateri smo se kolektivno znašli, ampak da vsaj malo izprežemo iz starega načina delovanja.

Kaj pa pravzaprav pomeni mirovati? Zagotovo pojem zaobjema mirovanje fizičnega telesa, vendar je še veliko več… 

Ustavimo se za nekaj dni! Lahko si odpočijemo, saj je polovica med nami izgorela ali tik pred tem. Naberimo si torej moči in energijo. Ko se umirimo, privrejo na dan nove ideje, saj damo notranjemu glasu priložnost, da je slišan. Kaj ti pravi? Pravi, da bo vse ok, ne glede na karkoli. Dokler imamo zdravje, je mogoče vse in prav gotovo bomo kmalu eksplodirali v nov začetek. Ni zato bolje, da smo na ta trenutek fizično in psihično-emocionalno pripravljeni, kot pa izžeti?

No, ženske smo borke, iskalke rešitev in neustavljiv vir energije, zato verjamem, da smo hitro prevzele kakšno socialno pobudo, komu pomagamo in smo družbeno koristne, naredile smo že načrt poslovanja v kriznih razmerah in skovale vse možne scenarije za čas po Koroni. In tako kar meljemo in meljemo, mentalno in fizično, vmes divja še orkan v psihi, in tornado pustoši po emocionalnem svetu. Sprašujem se, če ni vse to pretirano delovanje le zakrinkana panika ali strah?! Kar lepo počasi… nobena juha se ne poje tako vroča!

Pravo bistvo mirovanja je v resnici prenehanje prizadevanja, načrtovanja in borbe, gre za resnično globok odklop, ko ni potrebno imeti ves čas prižganih alarmov. 

V začetku nas lahko med usvajanjem te nove umetnosti malce prestrašijo čustva, ki se prikažejo, pojavi se občutek neugodja, kajti potrebo imamo imeti vse vajeti v svojih rokah, vse situacije pod nadzorom. Hej! Budisti pravijo: ῝Sprosti se, ničesar ne moreš kontrolirati.῞

In kaj se lahko zgodi? Marsikaj, saj trenutna situacija zadeva različna področja našega bivanja.

Mogoče se bomo končno zavedli, kako smo živeli doslej. Nekateri v službah, ki jih ne marajo, zanemarjajoč hobije in darove. V miru in tišini, in v svoji odmaknjenosti, se lahko posvetimo svojemu življenju, ki sicer nori, beži mimo nas…, oziroma smo mi tisti, ki slepo drvimo.

Sedaj lahko naredimo korak nazaj in vidimo večji del slike svojega potovanja, vsa vrata, skozi katera smo ali nismo vstopili in smo zato tukaj, kjer smo sedaj (vsak v svojem življenju).

Opazovanje odnosov s pozicije mirovanja bo najbrž pokazalo, da med nami rastejo zidovi. Marsikateremu paru bo sedaj uspelo zaceliti rane in odnos dvigniti na višjo ali lepšo raven, in tako bomo uzrli in poskusili zgladiti tudi druge medosebne odnose. 

Mame, bodite 100% prisotne v igri ali pogovorih z otroki; če boste to znale in zmogle, bo to zanje nekoč morda najlepši spomin na neko oddaljeno obdobje, ko je svet obstal zaradi virusa. 

In ne nazadnje, mogoče nam z mirovanjem končno uspe ujeti tisti sveti gral, ki se imenuje sedanji trenutek. Trenutek, v katerem imamo vse in je vse popolno, tako kot je.

Želim vam, da v teh turbolentnih dneh najdete notranji mir in se vsaj malo poskušate oddaljiti od pretiranega razmišljanja. O tem, kako lahko dvigamo svojo vibracijo pa je zapisanega že veliko. Dvigajmo razpoloženje, saj nam panika, strahovi in druga navlaka ne koristijo.

Ostanimo zdrave!